Amerika Asli Perubatan Herba

Amerika Asli Perubatan Herba

Perubatan herba asli Amerika telah digunakan untuk merawat penyakit dan keadaan biasa selama berabad-abad. Malah, sesetengah orang masih menggunakan ubat herba purba hari ini. Ubat-ubat herba adalah sebuah komponen asas budaya asli Amerika yang pergi jauh di luar merawat gejala penyakit dan ke dalam kerohanian sebagai sebahagian daripada rawatan. Orang asli Amerika tidak mempunyai kedai ubat sudut, jadi mereka mencipta ubat-ubat mereka dari bahan-bahan tempatan. Oleh kerana suku kaum yang berbeza dibangunkan ubat berdasarkan apa yang ada pada mereka, terdapat banyak rawatan yang berbeza untuk penyakit yang sama.

Natural Herbal Remedies digunakan hari ini

Rayuan subjek seperti perubatan herba asli Amerika didorong oleh persepsi bahawa ubat-ubat herba yang tidak kerana toksik dan tanpa kesan sampingan daripada ubat-ubatan preskripsi hari ini. Beberapa ubat-ubatan asli Amerika yang telah dicipta menggunakan tumbuh-tumbuhan di Amerika Utara adalah mudah untuk mencari dan biasa untuk banyak bidang, seperti Skunk Kubis. Bahan-bahan lain yang biasa digunakan untuk penawar herba asli Amerika termasuk Wild Cherry, Yam Root Liar, Passion Flower, Sage, Juniper, Willow, Ungu coneflower dan Arnab Tembakau.

Rawatan semula jadi untuk Asma

Asli Amerika yang mempunyai rawatan untuk asma lama sebelum ubat-ubatan yang biasa digunakan hari ini. Penduduk benar pertama Amerika Utara digunakan Skunk Kubis untuk membantu untuk memudahkan penyingkiran kahak. Terdapat dua jenis Skunk Kubis, dengan Timur Skunk Kubis yang digunakan khusus untuk rawatan asma. Timur Skunk Kubis juga kadang-kadang dikenali sebagai Clumpfoot Kubis, pengap Pothos, Meadow Kubis, Polecat Weed, Skunk Kubis, atau Swamp Kubis.

Days awal Kawalan Kelahiran

The Navajo, Chippewa, Shoshoni dan beberapa suku kaum lain yang digunakan jenis ubat semula jadi sebagai kontraseptif. Sebahagian daripada bahan-bahan yang termasuk perkara-perkara seperti Ragleaf Bahia, Blue Cohosh, Dogbane, Milkweed, American Mistletoe, Antelope Sage dan Stoneseed. Ragleaf Bahia lebih dikenali sebagai Bahia dissecta dan ragleaf kadang-kadang kuning, ia adalah sebahagian daripada keluarga daisy.

Boneset untuk pelbagai Penyakit

Penduduk pertama Amerika menggunakan 'Boneset' kilang untuk pelbagai masalah kesihatan yang berbeza. The Boneset nama merujuk kepada penggunaan tumbuhan untuk merawat tulang yang patah, tetapi ia juga digunakan untuk merawat denggi fever- kadang-kadang dipanggil demam breakbone kerana keamatan kesakitan yang ia disebabkan.

Perubatan asli Amerika dan Sambungan kepada trend semasa Wild Crafting

Kerajinan liar adalah amalan moden yang mempunyai akar kuno, dengan banyak Perajin Wild terletak di Amerika Utara. Kerajinan Wild adalah amalan seluruh dunia, dengan orang-orang dari negara-negara yang berbeza di seluruh penuaian dunia dan menggunakan herba, bunga, lumut, cendawan dan banyak lagi untuk mengamalkan penyembuhan semula jadi. Ia adalah kemunculan semula satu cara yang telah lalu. Populariti kerajinan Wild didorong oleh perkaitan remedi purba seperti yang digunakan dalam perubatan asli Amerika herba dan ubat-ubatan budaya kuno yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar