Cara Berhenti Hiperhidrosis - Tanpa tenaga Cara Deal Dengan Hiperhidrosis

Cara Berhenti Hiperhidrosis - Tanpa tenaga Cara Deal Dengan Hiperhidrosis

Sweat memberi kesan kepada rakyat dalam beberapa cara. Ya, ia berlaku sebagai satu fenomena semula jadi yang dilakukan oleh tubuh, tetapi bagaimana jika bukan menjadi satu perkara yang biasa, ia menjadi suatu kacau ganggu dan menyebabkan anda mempunyai masalah? Peluh boleh menyebabkan anda banyak perkara-perkara negatif daripada yang anda sangka. Dan sebahagian daripada mereka adalah keadaan yang sangat serius dan membimbangkan dikenali sebagai "Hiperhidrosis" atau berpeluh berlebihan. Apakah Hiperhidrosis ini? Siapakah yang boleh memberi kesan? Dan yang lebih penting, persoalan besar tentang bagaimana untuk menghentikan Hiperhidrosis. Dalam artikel ini, kami akan mendedahkan beberapa kaedah yang paling asas dan praktikal merawat dan mencegah berpeluh berlebihan.

Kulit menjadi organ terbesar badan mengandungi beribu-ribu kelenjar peluh tertanam di bawah permukaan kulit. Kelenjar peluh adalah salah satu yang bertanggungjawab untuk rembesan peluh; bahan cecair yang memegang beberapa zarah dibubarkan pepejal dan sampingan kimia juga seperti urea. Orang yang berlainan mempunyai badan-badan yang berbeza, dalam erti kata lain, sesetengah orang mempunyai peluh kurang dirembeskan oleh kelenjar peluh manakala beberapa mempunyai lebih daripada kelenjar peluh berlebihan yang menghasilkan dan mengeluarkan peluh dan-produk oleh mereka di luar badan melalui liang-liang kulit. Jika ini tidak berlaku maka orang itu adalah yang paling mungkin akan mengalami Hiperhidrosis. Peluh berlebihan boleh didapati di seluruh badan tetapi beberapa lokasi yang lebih kerap adalah tapak tangan, kaki dan ketiak.

Terdapat banyak cara-cara bagaimana untuk menghentikan Hiperhidrosis dan yang termasuk penggunaan antiperspirants. Orang purba telah menggunakan pelbagai jenis bahan diperolehi daripada tumbuhan dan haiwan yang dikatakan pengawal peluh berkesan. Yang kemudian membawa kepada penciptaan antiperspirants sekarang dikomersialkan dan sangat praktikal yang dijual di pasaran. Ia mengandungi pelbagai jenis bahan kimia yang mengurangkan aktiviti kelenjar peluh. Sesetengah menghalang peluh dengan meminimumkan bukaan kulit atau liang bukannya menyahaktifkan kelenjar peluh. Sekarang, yang mana produk yang anda gunakan, adalah lebih baik untuk pertama berunding dengan doktor anda untuk benar-benar menentukan apa yang terbaik untuk anda.

Jika anda jenis orang yang lebih suka penyelesaian yang lebih cepat dan lebih ekstrem berhenti Hiperhidrosis maka anda mungkin mahu memberikan Botox cuba. Ia adalah terapi mudah perubatan di mana penyelesaian khas disuntik ke dalam liang terbuka kulit di mana peluh berlebihan berlaku. Cecair ini menghalang aktiviti kelenjar peluh dan juga menghalang liang. Namun anda mungkin merasa sengatan sedikit tetapi ia adalah berbaloi. Keputusan tidak kekal tetapi ia pasti tidak tahan lebih lama kira-kira dua minggu lebih atau kurang. Anda masih perlu datang kembali untuk lebih rawatan dan ternyata menjadi satu penyelesaian yang mahal. Hanya pastikan bahawa anda memilih dermatologi yakin dan boleh dipercayai untuk melakukan bidaan anda.

Terdapat hanya beberapa kaedah bagaimana untuk menghentikan Hiperhidrosis. Jangan mengambil kira bahawa apabila memilih penyelesaian yang tepat untuk anda, ia adalah yang terbaik untuk mengambil fikiran berapa banyak wang yang anda sanggup untuk berbelanja, masa ia akan mengambil masa, dan usaha yang anda bersedia untuk memberi untuk mendapatkan hasil yang anda benar-benar inginkan. Bersabarlah! Lambat laun anda akan mempunyai tahap keyakinan yang tinggi sekali lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar