Berpeluh kulit kepala - Apa yang merupakan penyebab yang menyebabkan kulit kepala Berpeluh?

Berpeluh kulit kepala - Apa yang merupakan penyebab yang menyebabkan kulit kepala Berpeluh?

Jika anda sedang cenderung untuk benar-benar memahami kaedah kemungkinan rawatan untuk keadaan kulit kepala berpeluh, ia akan menjadi yang terbaik untuk fokus pertama pada mengetahui punca-punca dan tanda-tanda keadaan perubatan tertentu. Berikut adalah beberapa sebab-sebab yang diketahui peluh berlebihan di kulit kepala dan juga beberapa cara yang berkesan yang dikenal pasti di mana anda boleh sekali dan untuk semua, menghentikan peluh berlebihan anda di kulit kepala.

1.Genetics atau Kecenderungan genetik
Pertama sekali, tahu punca masalah itu. Jadikan ia satu titik untuk mengambil kira faktor yang mungkin boleh mencetuskan keadaan yang sangat memalukan ini. Genetik adalah salah satu faktor yang berpeluh berlebihan atau hiperhidrosis adalah terutamanya disebabkan oleh. Seseorang yang terdedah secara genetik dipercayai mempunyai kecenderungan yang lebih besar untuk membangunkan keadaan ini.

2. Faktor-faktor emosi
Juga, terdapat faktor-faktor emosi yang boleh mencetuskan kelenjar peluh untuk menghasilkan peluh lebih daripada apa yang tubuh sebenarnya memerlukan. Seseorang yang mengalami terlalu banyak kebimbangan, faktor-faktor tekanan dan kebimbangan boleh sebenarnya terdedah kepada lebih peluang untuk membangunkan berpeluh kulit kepala berlebihan. Ini adalah untuk alasan bahawa minit seseorang mendapat terlalu bimbang tentang sesuatu, atau terlalu bimbang terhadap apa-apa, atau mendapat terbakar dengan hustles setiap hari dan sibuk dalam hidupnya, maka ia hanya mencetuskan kelenjar peluh untuk menghasilkan peluh yang lebih; dengan itu, peluh yang berlebihan di kepala dan muka, atau di bahagian-bahagian badan yang lain.

3.Menopause Dalam Wanita
Peringkat menopaus sebenarnya adalah salah satu faktor yang diketahui menyumbang kepada kulit kepala berpeluh berlebihan. Jika ia berlaku bahawa anda sudah berada di luar empat puluhan anda, maka menjangkakan bahawa ada boleh menjadi serangan peluh berlebihan di dalam kamu sekali-sekala. Apa yang lebih teruk, anda tidak hanya berpeluh di tangan dan tapak tangan anda, tetapi juga di kaki anda, muka dan kepala atau kulit kepala.

4.Traditional Cara Rawatan
Dengan sebab-sebab yang diketahui apa-apa keadaan anda hiperhidrosis, ia akan menjadi lebih strategik sekarang untuk mencari penyelesaian alternatif terbaik kepada masalah ini. Ada orang lain yang akan mengambil jalan keluar dengan cara yang lebih tradisional mengurangkan peluh berlebihan mereka dalam kulit kepala dengan menggunakan daun teh sage mendidih dan menggunakan air rebusan untuk mencuci kepala mereka dengan.

Produk 5.Over-The-Counter Untuk Rawatan
Kebanyakan orang pada masa kini akan pergi untuk penyelesaian cepat-fix seperti menggunakan roll-Firefox dan antiperspirants yang ditetapkan oleh doktor. Terdapat begitu banyak boleh didapati over-the-counter yang anda boleh cuba, tetapi ia akan menjadi yang terbaik untuk memilih orang-orang yang diketahui mempunyai gred perubatan.

Ubat-ubatan 6.Oral Atau Dadah
Apa yang lebih, ada juga ubat-ubatan yang ada atau ubat oral yang anda boleh ambil untuk membantu dalam menenangkan saraf anda ke bawah; dan oleh itu, santai kelenjar peluh anda. Salah satu yang paling biasa diberikan oleh doktor adalah anti-depressants yang bertujuan untuk mengurangkan tahap tekanan anda dengan kemerosotan kejadian secara tiba-tiba adrenalin anda. Dan kerana ubat-ubatan ini dikenali sebagai ketagihan, memastikan bahawa anda mengikuti dos ditetapkan doktor anda untuk akhirnya menyingkirkan berpeluh kulit kepala anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar